Stiri

Greutatea la naștere și markerii de risc

Greutatea la naștere și markerii de risc pentru diabetul

01/03/2015

Apple Watch va avea functie de monitorizare a glicemiei diabeticilor

Pacienții cu diabet care folosesc instrumente de măsurare a

Diabetul și activitatea fizică

05/07/2012

La fel ca alimentația activitatea fizică ajută la prevenirea apariției diabetului și joacă un rol esențial în tratamentul aceste maladii. Mișcarea, activitatea fizică (nu neapărat într-un club sportiv ci exerciții fizice regulate) contribuie la echilibru glicemic.

 

Care sunt binefacerile activității fizice în diabet?

Există o serie lungă de beneficii ale activității fizice, le vom lista aici doar pe cele mai importante:

  • scade presiunea arterială
  • ameliorează sensibilitatea la insulină (și prin urmare controlul glicemic)
  • reduce grăsimea abdominală
  • reduce colesterolul rău (LDL)
  • crește colesterolul bun (HDL)
  • are efecte directe asupra psihicului şi fizicului (senzaţie de bine generală)

Beneficii pe termen lung

În timpul unui exercițiu fizic, pentru a rpspunde cererii de energie și oxigen ale mușchilor, inima începe să pompeze sânge către artere și vase de sânge. Creșterea debitului sanguin dialată vasele de sânge, asigurând oxigenarea corpului și a tuturor organelor. Dacă activitatea fizică este regulată contribuie la menținerea elasticității arterelor și permite o bună irigare a organelor interne.

Practicând o activitate fizică în mod regulat mențineți mușchiul inimii (și organismul ca întreg) într-un antrenament continuu.  Rezultatul este că inima are un randament mai mare. Este mai eficientă, bate mai lent (biciclişti mari au un puls începând de la 40-45 de bătăi pe minut), obosește mai puţin şi se adapteze mai bine la cerinţele organismului.

În plus, datorită exercițiilor fizice mușchii ard o cantitate importantă de zahăr și astfel se ameliorează acțiunea insulinei.

Ce tipuri de activitate fizică?

În teorie nicio activitate fizică nu este interzisă și există persoane cu diabet care sunt sportivi de performanță. Dar nu toată lumea are aceeași constituție! Anumite activități fizice ar trebui evitate sau recomandate în funcție de profilul dvs. Este un lucru de bun simț, nu ezitați să vă consultați cu medicul dvs. În general, se recomandă activitățile moderate sau de anduranță prin care mușchii au destul oxigen pentru a folosii zahărul din sânge: înnotul, gimnastica, mersul susținut (între 4 și 6 km în 30 de minute), ciclism etc. În schimb există sporturi care nu sunt recomandate, cum ar fi fotbalul, squash-ul sau tenisul care pot fi de multe ori prea brutale și cer organismului prea mult efort (este vorba de exerciții anaerobe deaoarece nu asigură suficientă oxigenare mușchilor pentru a arde zaharul din organism).

Reguli de siguranță

Este de reținut că orice activitate fizică poate presupune un risc. Trebuie să vă pregătiți înainte de orice exercițiu fizic sau înaintea practicării unui sport nou. Ceea ce contează este să vă facă plăcere sportul, regularitatea cu care faceți mișcare și respectarea câtorva reguli simple:

  1. Regulile transmise de medicul dvs., cum ar fi verificarea glicemiei înainte, în timpul și după efortul fizic, de a avea zahăr la dvs. în permanență, adaptarea alimentației și dozelor de insulină în funcție de activitatea aleasă etc.
  2. Regulile uzuale în ceea ce privește sportul în general: exerciții de încălzire și de întindere a mușchilor și articulațiilor  înainte de a face orice sport, încheierea treptată activității fizice (cum ar fi: nu vă opriți brusc din alergare, mergeți câțiva pași), o bună hidratare.

Pentru pacienții sedentari cu vârste peste 50 de ani sau sub 20 de ani este necesar un bilanț medical înaintea (re)începerii activităților fizice sau sportive.

Share

     

Vocabular

Acut

descrie ceva care se apare brusc și pentru o perioadă scurtă de timp. Termen opus: cronic. ...

Citeste mai departe

  • Blogroll